Mrkvový dort

! Stejně dobrý jako ze Starbucks !

Už dlouho jsem chtěla vyzkoušet upéct mrkvový dort, ale ne a ne se k tomu nějak dostat. Musím říct, že spíš než, že bych neměla čas nebo něco takového, tak jsem se bála, že se mi nepovede. Nevím z jakého důvodu, ale zdál se mi obtížný na vychytání všeho kolem toho. Že ho přepeču a bude moc suchý, nebo že mi nevyroste v troubě, nebo nebo nebo. Hlavně jsem měla strach, že se mi nepovede tak, jak výborný ho mají ve starbucks (víme všichni, že z této kavárny je prostě "ten slavný" z této kavárny a nijak jinak). 
Ale (znova všichni víme, že to, co je před ale se nepočítá) zkusila jsem, byl výtečný a uspokojil mé vysoké nároky ohledně mrkváče prvotřídním způsobem. 


POTŘEBUJEŠ

Těsto:
  • 260 g hladké mouky (výborná je špaldová)
  • 1 Lžíce sody
  • Špetka soli
  • 1 Lžíce skořice
  • 250 ml rostlinného oleje 
  • 200 g cukru
  • 1 Lžička vanilkového extraktu
  • 4 vejce
  • 300 g strouhané mrkve (cca 6 mrkví)
  • 100 pekanových ořechů
  • 70 g rozinek
Krém:
  • 250 g měkkého tvarohu
  • 150 g moučkového cukru
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • + pekany na ozdobu
JAK NA TO?

V menší míse si smíchej suché ingredience (mouka, soda, skořice, sůl). Ve větší míse vyšlehej olej a vanilkový extrakt s cukrem (V původním receptu bylo 2x tolik cukru než v mém upraveném. Záleží jen na tvé chuti, jak moc to osladíš. Takhle byl výborný.) Postupně po jednou zašlehávej vejce. Je to lepší, udělá se krásná pěna. 
Po částech přidej suchou směs do mokré a pořádně spoj.
Mrkev oloupej a na jemno nastrouhej a přidej společně s oříšky a rozinkami do těsta.

20 cm formu si ze spoda vylož pečícím papírem a ze stran vymaž máslem, aby se dort nepřipekl. Peč na 175 stupňů a peč 30 minut. Píchni špejlí a uvidíš, jak na tom bude.

Na krém si vyšlehej tvaroh a pak společně se šlehačkou a cukrem vyšlehej krém.

Po upečení nech dort vychladnout, a poté ho rozřízni na půl. Polovinou krému pomaž jednu část dortu, na něj polož druhou. Vrchní část bude kulatá, tak ji můžeš seříznout a tu potři zbylým krémem. Navrch jako ozdobu nasypej oříšky. 


A je to! Výborný (skoro starbucksový) mrkváč a tak ve finále jednoduchý. Řekla bych, že ikdyž je poloprázdná lednička nebo spíš, tak se tahle ňamina hravě udělá. 
Nechci si hrát na Babicu, ale když se na to podíváš, skoro vše se dá nahradit něčím trošku jiným :D. Ale nedělej to!!! takhle je to stejně nejlepší... 



Skvělý byl k čajíku v Dobré čajovně

Přeji úspěšné tvoření a ničeho se nebát!!! Kdo se bojí, nesmí do lesa (kuchyně?)
Naty :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky