La France

Podzim ve znamení Francií ...

Provence

Nový školní rok mi začal úpně nádherně. Hned na začátku září jsme vyrazili se třídou do jižní Francie - do Provence. 
Ačkoli byla cesta dlouhá a únavná a bolel mě z toho zadek jako po celodenním work outu, tak to za to stálo. Každý den jsme cestovali po různých městečkách, městech, vesnicích.
Musím říct, že jsem věděla, že Francie je moc krásná země a o to víc Provence, která je provoněná všudy přítomnými levandulovými poli, ale tohle mě opravdu nadchlo. Jak příroda, města, lidé, tak i jídlo samozřejmě 😄. Francouzské jídlo a speciality jsou vyhlášené po celém světě. 
Z míst se mi nejvíce líbilo v Nice. Tam se člověk opravdu cítil jak na Miami beach. Nádherné dlouhé kamínkové pláže lemované luxusními hotely a historickými domy. Slunce svítilo a my se opalovali. No není to nádhera? Potom jsme se šli podívat na místní trh, měli tam snad všechno. Ovoce, zeleninu,  makronky, olivy - hned jsem si kupovala do pytlíčku a ujídala. Zase, jak jinak, byla všude levandule a různé voňavé pytlíčky... 
Chtěli jsme ochutnat specialitu, která se prodává všude v ulicích a na trzích v Nice - socca, ale bohužel jsme to nezvládli. 
Socca je placka z cizrnové mouky. Většinou je podávaná formou "take away" do papírových kornoutů a posypaná solí, pepřem,bylinkami a politá olivovým olejem. Může se z ní udělat taky taková zdravější pizza. (určitě se za chvíli můžete těšit na recept)

Bydleli jsme na pobřeží v nějakém kempu v mobilhomech. Kemp byl pěkný, co jsem zahlédla při  ranních přesunech do autobusu, ale bohužel nebyla možnost se porozhlédnout kolem. Ráno nebyl čas a pokaždé jsme se večer vraceli až za tmy a to nebylo nic vidět. 
Vařili jsme si sami, takže každý den jsme si nakoupili bagetky a něco k tomu. (bože muj, proč tak dobrý bagety nemáme ani u nás? a ten výběr sýrů?!) Popravdě jsme měli s sebou taky pěknou zásobičku čínských polívek. Jak jsme se všichni shodli, tak ty nejlevnější za 3 kč z Kauflandu jsou nejlepší... 👌. Ale kromě toho, že jsme si pochutnali na polívkách a bagetkách, tak výborný byl také Salade Niçoise s tuňákem a vejci. 
Samozřejmě se nemůže opomenout víno. Všude spousta vinic a vína. Dobrého vína. Já vím, že jakožto ještě chvilku nezletilá bych nemusela úplně povídat o víně, ale tam jako by hranice 18-ti let nebyla. Ve Francii je možné pít slabší alkohol již od 16-ti let. Teklo proudem 😂. pssst.

V den odjezdu jsme navštívili Monako a Monte Carlo (jedna ze čtyř částí Monaka). Nádherný místo. Řekla bych, že před vchodem do casina v Monte Carlu bylo víc peněz než v něm samotném, samá luxusní auta kolem...
Ochutnávku šneků jsme si nechali na poslední den, ale k naší smůle jsme zjistili, že šneky nikde v Monaku neseženeme.

Burgundsko

O týden později jsem znovu odjížděla za české hranice a zas do Francie. Tentokrát na výměnný pobyt. Bydlela jsem u moc milé rodiny. 

Měla jsem štěstí, že zrovna babička mojí "ségry" slavila narozeniny. Jeli jsme k nim na oběd a to bylo!!! Menu o pěti chodech, myslela jsem, že prasknu, ještě že jsem ráno ani nesnídala. Překrm byly gougères, jsou to takové sýrové koblížky by se dalo říct. Moc dobré, taky už jsem je i doma dělala. Není to ani složité. 


Slavný koláč se šneky 
Dalším chodem byl šnekový koláč. Konečně jsem se těch šneků dočkala!!! Doma je mám i ve skleničce, teď jsem na ně dostala chuť, zítra si je asi udělám...
Pak následoval hlavní chod - mladé hovězí se žampionama a bramborovou kaší. To maso se v puse rozpadalo. Sýry byly jako předdezert (sýry se tam jí často jako dezert, nebo ovoce) a jako sladký dezert byl višňový koláč, pak nějaký světlý dort, vanilkový krém a mousse au chocolat.

Zvláštní je, jak jedí velké porce 3x denně. Vůbec nechápu, jak se to do nich vejde. Vždycky se hrozně nacpou a pak mají dlouhou pauzu než mají další jídlo. 

O jídle ve školní kantýně se ani bavit nebudu, je to stejné jako u nás...😂

Tímto bych ukončila tento dlouhý článek, který by byl ještě mnoooohem delší, kdybych se při psaní neovládala 😅. 


Mějte se hezky, cestujte a ochutnávejte!!!

N.




Pláž v Nice




Na každém rohu v každém pekařství... tartaletky malinové







Komentáře

Oblíbené příspěvky