Round Apple Pie

Lehoučký, šťavnaťoučký jablečný dort s limetkovou šlehačkou a karamelem.




Hihi, dlooouho jsem se držela v bezpečné vzdálenosti od piškotového korpusu, protože je v mnoha případech tuhý a suchý a prostě jídlo musí být pohlazení po duši


Jen malá odbočka: když jsem byla v Belgii, tak jsme si do školy nosili vlastní obědy a ty se skládaly z bílého toastového chleba se šunkou a sýrem nebo nějakým crème fresh. Ten chleba se bez výjimky kupoval na každý den čerstvý.

Jednou jsem měla nějakou melancholickou chvilku při obědě a najednou píšu kámošce: "Tyjo jíst čerstvej bílej chleba je jako být v sedmým nebi, úplnej breadgasm." :D Není to žádný chytrý moudrou of the day, ale něco na tom bude. 
Ne opravdu, ten den mi to tak zlepšilo, stačí k tomu mít jen čerstvý, měkký chleba. 

No a právě poprvé, říkám POPRVÉ se mi podařil piškot přesně takovej, jako byl ten belgickej chleba. To je co. Koukala jsem, moc jsem tomu šancí nedávala a ono ejhle. To je tak, když nic neočekáváte podaří se to na 120%. Mám obrovskou radost.




Na formu o průměru 30 cm

Piškot

  • 5 vajíček
  • 10 lžic hladké mouky
  • 10 lžic moučkového cukru
  • 10 lžic vody
  • 1 lžička prášku do pečiva

Šlehačka


  • 250 ml 33% šlehačky
  • 250 ml zakysané smetany
  • 1 limeta

Jablečná vrstva

  • 5 větších jablek
  • Agarový prášek (seženeš ve zdravé výživě)
  • Javorový sirup (nebo cukr, med,...)
  • Skořice, badyán, kardamom, vanilka, ... co je libo 
  • Černý čaj

Karamel (podle nejšikovnější dortářky Cat&Cook)

  • 100 g krupicového cukru
  • 3 lžíce vody
  • 120 ml šlehačky 
  • vanilka 


Žloutky oddělíme od bílků. Žloutky vyšleháme s cukrem do nadýchané pěny, lehce vmícháme bílkový sníh a prosátou mouku s prdopeč. Opravdu lehce, aby korpus při pečení nespadl.
175 stupňů do zlatova.

Šlehačku vyšleháme s cukrem a limetovou kůrou. Až bude na 90% vyšlehaná, přidáme zakysanku a došleháme. Pozor na přešlehání, vytvoří se máslo.
Až korpus vychladne, navrstvíme šlehačku, zahladit a do ledničky.

Jablka oloupeme, nakrájíme na malé kostičky. Povaříme s půl hrnkem vody/černého čaje a kořením do měkka (cca 15 min.).

Připravíme si agar podle návodu na obalu (použila jsem půlku sáčku, tzn. 5 gramů na půl litru tekutiny).

Jablka rovnoměrně navrstvíme na dort a zalijeme agarem.
Šup s tím do lednice opět.

Mléčný karamel je snadný, jen se musí cukr hlídat. Dáme cukr do kastrůlku, k němu 3 lžíce vody, vůbec do toho nešahat. Šlehačku mírně ohřejeme s vanilkou, ale POZOR! nesmí se vařit. Na vyšším plameni počkáme než zhnědne a zavoní karamel a v tuhle chvíli ho zalijeme teplou šlehačkou a mícháme.
Polijeme jablka vlažným karamelem.

Nakonec jsem to ozdobila bobíky z vyšlehaného tvarohu s fíkovou marmeládou, posypala griliášovými oříšky a větvičkami rozmarýnu.



Je krásný někomu udělat jen tak radost. Mamka měla (i taťka teda haha) velkou radost. Akorát se vrátili unavení z lyží a je doma čekal vyvoněný barák čerstvými hyacinty a dortem. Dokonce i podlaha se blyštila. Asi nejlepší dcera, nebo jinak si to vysvětlit neumím. Samozřejmě si dělám srandu, ale bylo to krásný.




... home is where the heart is. ?? home is where the cake is.

N.

Komentáře

Oblíbené příspěvky